Als je als lid je lidmaatschap wil opzeggen, dan dien je dit tijdig aan te geven.

Geef voor 30 november schriftelijk aan bij het secretariaat dat je wilt opzeggen, je hoeft dan voor het volgende jaar geen contributie te betalen.
Geef je later aan dat je stopt, dan zijn we genoodzaakt om de contributie van het aankomende jaar wel te verrekenen, omdat we begin januari de eerste kosten al maken voor je.

Wacht je af tot je diploma verloopt, dan ben je ons de contributie verschuldigd van alle jaren welke je in de gelegenheid bent geweest om bij de herhalingsdagen te zijn, dit komt neer op minimaal 2 jaar lidmaatschap.
Zodra je diploma afloopt, wordt je uitgeschreven bij de FRET en het Oranje Kruis. Als je naast de FRET geen andere functies binnen Scouting hebt, wordt je tevens uitgeschreven bij Scouting Regio Friesland en Scouting Nederland.

Indien je tussentijds stopt, krijg je geen restitutie van de contributie.